Webbpublicering, webbdesign, publiceringsverktyg (CMS) anpassade för e-shopping samt sökmotorsoptimering

E-handel CMS

BELO CMS för e-butiker skapades 2003 och har sedan dess utvecklas kontinuerligt under åren. Idag är det en kraftfull produkt som tål att jämföras med andra. Istället för att erbjuda ett CMS med otalet funktioner fokuserar vi på ett koncept som bygger på fyra grundläggande områden; Branschtillhörighet, SEO, Design och Analys. Genom att fokusera på dessa områden och sätta kundens unika verksamhet i fokus kan vi erbjuda ett skräddarsytt e-handel system, som för varje enskild kund resulterar i lönsam e-handel. Nedan kan du läsa mer om de fyra hörnstenarna i konceptet.

Branschtillhörighet/ typ av produkt
Olika typer av branscher erbjuder produkter som varierar i utförande. Dessa produkter kräver ofta olika presentation för att förmedla den rätta känslan av hur produkten ser ut i verkligheten. För att din e-handel ska bli lönsam är det därmed mycket viktigt att först tänka igenom ett upplägg för bilder, ljud, texter, parametrar o.s.v. som passar just ditt företag.

SEO
För att sökmotorer ska uppfatta din e-butik som en bra site och därmed ranka och placera den högt krävs att vissa grundläggande tekniska bitar redan från början är på plats. Dessa tekniska bitar hänger även samman med hur konsumenten uppfattar den länk som gå till din site. Just en SEO anpassad plattform är den hörnsten som är av absolut störst vikt för att du ska lyckas skapa lönsam e-handel. BELO CMS är i grunden utvecklad just för detta ändamål.

Design
Att bilder, banners, knappar m.m. är stilrent och tilltalande designade är av stor vikt för att kunden ska stanna kvar på din site mer än ett par sekunder. Att dessa bilder, banners knappar m.m. är på rätt plats samt har rätt färg är viktigare än många tror. Det är en pusselbit som är helt avgörande för om din e-handel kommer att bli lönsam. Vårt nätverk av webbdesigners och AD tillsammans med den praktiska kunskap inom e-handel gör att vi som företag kan erbjuda spetskompetens inom området.

Analys
Slutligen är möjligheten att analysera den trafik och det kundbeteende som din e-butik skapar den fjärde hörnstenen som avgör om din e-handel blir lönsam. Möjligheten att enkelt få fram information om dina kunder, var de kommer från, hur mycket de handlar, vad de handlar o.s.v. är helt avgörande för att din e-handel ska utvecklas och för att du ska kunna fatta rätt beslut angående annonsering. BELO e-handel erbjuder idag ett komplett system med all den rätta statistiken du behöver och detta implementeras på ett mycket enkelt och användarvänligt sätt.



Share |